Voorkom spuitplekken bij kinderen door het gebruik van Lipodystrofie tattoos. Met deze tatoeage, waarop sterretjes zijn aangebracht om te helpen herinneren waar de laatste injectie is geplaatst, wordt een gemakkelijke oplossing geboden om lipodystrofie te voorkomen. Lipodystrofie tattoos zijn zeer handig voor kinderen wanneer ze op school zijn, op de sportclub en door iemand anders moeten worden geïnjecteerd.

Door het regelmatig wisselen van injectieplaatsen worden spuitplekken als gevolg van lipodystrofie voorkomen. Lipodystrofie wordt ook wel lipo’s genoemd en betreft een verandering in het onderhuidse vetweefsel door insulineinjecties. Dit kan littekenvorming en verdikkingen geven, waardoor de opname van insuline in het bloed niet betrouwbaar is met wisselende bloedglucosewaardes als gevolg. Regelmatig wisselen van de injectieplaats kan dit dus voorkomen, de Lipodystrofie tattoos zijn hiervoor een handig hulpmiddel.

Aanbrengen van de Lipodystrofie tattoo

• De tattoo kan beter niet kan worden aangebracht op een geïrriteerde huid.
  • Afhankelijk van de grootte van de spuitplek kan de tattoo op maat worden geknipt.
  • Verwijder het beschermende transparante folie.
  • Druk met een natte theedoek het papiertje met de sterren naar de huid toe, op een schone, droge huid en druk stevig aan. Zorg dat het papier goed door en door nat is.
  • Wacht 30 seconden en verwijder het papier.

Gebruik van de Lipodystrofie tattoo

• Verwijder het sterretje voor de injectie. Het gemakkelijkste is om dit te doen met een klein beetje alcohol. Wanneer dit bezwaarlijk is kan het ook met warm water, wel iets harder wrijven.
  • Spuit niet door de Lipodystrofie tattoo heen, zorg dat de tijdelijke inkt geheel verwijderd is voor de injectie.
  • De insuline kan worden geïnjecteerd.

De Lipodystrofie tattoos zijn verkrijgbaar in de DON Webshop.

Bestel de Lipodystrofie tattoos hier >

Shop to Stop! DON Webshop is onderdeel van stichting DON. Op donwebshop.nl kan je online diabetesproducten bestellen. Elke bestelling in DON Webshop betekent een stap dichterbij genezing want een deel van de opbrengst gaat naar fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.