Afgelopen woensdag hebben 67 deelnemers tijdens DON at The Duke, gezamenlijk het fantastische bedrag van 65.000 euro bij elkaar gespeeld voor fundamenteel onderzoek naar genezing van diabetes type 1. Dit substantiële bedrag is samengebracht door de toewijding van Kim Meeuwissen, het enthousiasme van de deelnemers, de uitmuntende gastvrijheid van The Duke en de inzet van vrijwilligers. Het was een zeer mooie en bijzondere dag!

Met de gunshot om 12.00 uur startte de flights om de competitie met elkaar aan te gaan voor de teamprijs en de individuele prijs. Voor onervaren golfers was er een clinic georganiseerd. Na het lopen van de 18 holes en de eerste ervaringen met golf tijdens de clinic, keerden de deelnemers terug voor een borrel gevolgd door een heerlijk diner en een veiling.

Er gingen mooie items onder de hamer: een vliegles met piloot Edwin Boshoff, een VIP arrangement in een skybox PSV, rijden in een prachtige Mercedez-Benz cabriolet, een midweek in Aparthotel Pure Lermoos en een VIP ballonvaart van ABN AMRO. Naast deze items werden er op de avond spontaan veilingitems ingebracht wat zorgde voor een fantastisch eindresultaat. De verkochte flights, clinics, hole-in-one, beat the pro competitie en de veiling brachten gezamenlijk ruim 65.000 euro op.

DON at The Duke is geïnitieerd door Kim Meeuwissen, zij heeft een dochter met diabetes type 1, en is ontstaan door een samenwerking tussen stichting DON en The Duke. Kim Meeuwissen: “Graag wil ik mijn dochter hoop meegeven, hoop op genezing van de ziekte waar zij vierentwintig uur per dag mee bezig is. Doordat stichting DON zich puur focust op het vinden van de oplossing was de keuze om deze stichting aan dit evenement te koppelen voor mij snel gemaakt.’’

Voor fundamenteel onderzoek naar genezing van diabetes type 1 is veel geld nodig en daarom zijn wij als stichting DON ontzettend blij met dit fantastische initiatief en deze substantiële bijdrage. Wij danken iedereen die aan dit mooie evenement heeft bijgedragen en in het bijzonder Kim Meeuwissen, de familie van Eerd en The Duke voor hun steun in de strijd tegen diabetes type 1.

Over The Duke
Ontmoeten, ondernemen, inspireren en ontspannen zijn waardes die van oudsher verbonden zijn met de plek waar golf- en countryclub The Duke is gevestigd. Waren het in het verre verleden Romeinse veldheren die er bij elkaar kwamen om hun strategieën te bespreken en overwinningen te vieren, vandaag de dag is het een exclusieve netwerklocatie voor ondernemers en hun relaties. Uniek in haar soort en behorend tot de absolute top van voorzieningen waar ondernemers en managers van grote ondernemingen in een comfortabele ambiance zowel kunnen netwerken, als tot rust komen. Samen met hun zakelijke relaties, vrienden en gezinsleden. www.thedukegolf.nl