Maxime Verhagen en Heleen Dura – van Oord zullen Jaap de Hoop Scheffer (voorzitter), Arnold de Haan, Peter Frans Pauwels en Marc Schröder versterken in de Raad van Toezicht van stichting DON. Beiden zijn benoemd voor een periode van vier jaar.

Eigentijdse ondernemer

Als dochter in een ondernemersfamilie van baggeraars is Heleen Dura – van Oord (1972) een eigentijdse ondernemer geworden. In 2001 richtte ze DQ&A Media Group op. DQ&A is recent gefuseerd met Incubeta en is nu actief in 13 landen met 450 mensen. Daarnaast is zij medeoprichtster en partner bij investeringsmaatschappij Peak Capital. Ook is Heleen Dura – van Oord betrokken bij de oprichting van de Leading Online Entrepreneur of the Year Awards, een prestigieuze award voor de beste online ondernemer.

Heleen Dura – van Oord: ‘’Diabetes type 1 is een groot probleem wereldwijd, wat alleen met slim onderzoek kan worden opgelost. De ondernemende voortrekkersrol van stichting DON bewonder ik hierin en draag daar graag mijn steentje aan bij.’’

Ambitieus en politiek

Grotendeels van zijn werkzame leven heeft Maxime Verhagen (1956) in dienst gesteld van het CDA. In 1989 zat hij in het Europees Parlement om in 1994 de overstap te maken naar de Tweede Kamer. Van 2007 tot 2010 was hij minister van Buitenlandse Zaken in het kabinet-Balkenende, van 2010 tot 2012 minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie en tevens vicepremier in het kabinet-Rutte. Maxime Verhagen verliet de politiek en is momenteel voorzitter van Bouwend Nederland, de werkgeversorganisatie voor bouwbedrijven in Nederland.

Maxime Verhagen: “Via Noëlle Viguurs-van Gelder en Jaap de Hoop Scheffer kwam ik in contact met stichting DON, een stichting die onderzoek naar oorzaken en genezing van diabetes type 1 subsidieert. Het zou fantastisch zijn als we kunnen bewerkstelligen dat deze slopende ziekte tot het verleden gaat behoren. Mij voor dit doel inzetten, is wel het minste dat ik kan doen.“