Huidproblemen bij diabetes hebben niet één aanwijsbare oorzaak, meestal is het een combinatie van meerdere factoren. Denk bijvoorbeeld aan een beschadiging van de zenuw, geen goede doorbloeding of een gevoeligheid van infecties. Met goede zorg en speciale producten kunnen de meeste klachten worden behandeld en zelfs worden voorkomen.

Droge huid

Bij diabetes type 1 is de huid extra kwetsbaar. Doordat een teveel aan glucose wordt afgevoerd via de urine, kan een droge en jeukende huid ontstaan. Een droge huid is kwetsbaar, zal eerder schilferen en het krabben tegen de jeuk richt schade aan. Bacteriën en schimmels hebben vrij spel en kunnen eerder infecties veroorzaken.

Huidverzorging bij diabetes

Als je als gevolg van diabetes problemen hebt met je huid zoals huiduitslag of huidirritatie, dan is het belangrijk om de juiste verzorgingsproducten te gebruiken. Deze voorkomen een verergering van de huidklachten. Grote kans dat je iedere dag onder een lekker warme douche stapt, maar wist je dat warm water de huid extra uitdroogt? Daarom is het belangrijk om niet te lang, vooral niet te heet te douchen en ultra zachte producten te gebruiken. Bijvoorbeeld producten die een huid neutrale pH hebben waardoor de natuurlijke weerstand van de huid wordt verhoogd. Kies bij een droge huid voor producten met een sterk terug vettende werking en een goede hydratatie.

DiaClin producten

DiaClin doucheschuim is speciaal ontwikkeld voor de kwetsbare huid. Het bevat het 2QR-complex, dat schadelijke bacteriën neutraliseert. Zeep, ureum, conserveermiddelen en andere irriterende bestanddelen zijn weggelaten. Tegelijkertijd werkt DiaClin doucheschuim verkoelend en kalmerend dankzij menthol, dat ook zorgt tevens voor de frisse geur (gebruik de doucheschuim niet op open wondjes). Door de jojoba-olie blijft de huis zacht en soepel.

DiaClin producten zijn verkrijgbaar in de DON Webshop.

Bestel DiaClin huidproducten hier >

Shop to Stop! DON Webshop is onderdeel van stichting DON. Op donwebshop.nl kan je online diabetesproducten bestellen. Elke bestelling in DON Webshop betekent een stap dichterbij genezing want een deel van de opbrengst gaat naar fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.