Jan Douwe Kroeske, journalist en directeur van het mediaproductiebedrijf Double 2, gaat zich als ambassadeur van stichting DON (Diabetes Onderzoek Nederland) inzetten voor het doel van de stichting: diabetes type 1 genezen. Kroeske is emotioneel betrokken, hij heeft een familielid met diabetes type 1.

‘Leven met diabetes type 1 is voor mij vooral nieuwsgierig zijn naar de oplossingen om de ziekte te bestrijden. Ik geloof in de wetenschap en geloof dus ook in de zoektocht naar die ene oplossing. En dus steun ik DON!’.

Debuut

Op zaterdag 18 juni a.s. is Kroeske aanwezig op de jaarlijkse, ditmaal tiende, verjaardagviering van stichting DON waar hij zijn debuut maakt als ambassadeur van de stichting door zijn journalistieke bijdrage te leveren aan het symposium. Op de verjaardag van de stichting worden op feestelijke wijze trouwe donateurs bedankt en potentiële donateurs aangetrokken.

DON ambassadeurs

‘Wij zijn zeer verheugd dat Jan Douwe ons team van ambassadeurs komt versterken. Onze ambassadeurs zijn prominente Nederlands die weten hoe ingrijpend diabetes type 1 is en hoe belangrijk het is dat er goed onderzoek wordt gedaan, Jan Douwe is een waardevolle toevoeging’ aldus Maarten de Gruyter, voorzitter en oprichter van stichting DON. Naast Jan Douwe Kroeske zijn Michiel Borstlap, René Froger, Paul Haarhuis, Dominique van Hulst, Kenneth Perez, Tooske Ragas, Alexander Rinnooy Kan en Frits Sissing ambassadeurs van de stichting.

Over Jan Douwe Kroeske

Jan Douwe begon in 1985 zijn journalistieke loopbaan, bij Radio 3 (tegenwoordig 3FM). Als presentator heeft hij zich ingezet bij de publieke en de commerciële omroep voor radio- en televisieprogramma’s als 2 Meter de lucht in & 2 Meter Sessies (nog steeds actief), 12 Steden 13 ongelukken, Jules Unlimited en NOS Langs de lijn. Tegenwoordig is Jan Douwe directeur van het door hem in 2001 opgerichte Double 2 BV, een in Amsterdam gevestigd mediaproductiebedrijf. Onder deze vlag bedenkt Jan Douwe diverse programma’s voor radio, televisie en internet, en is hij initiatiefnemer van duurzaamheidsplatform SummerLabb.