Maandag 14 november, Wereld Diabetes Dag, vond het lustrumgala ‘10 jaar DON I Join Forces’ plaats in Studio 21 te Hilversum. Een weergaloos succes! Aanwezige gasten brachten gezamenlijk het overweldigende bedrag van 1.155.275 euro bijeen. Met dit bedrag maakt stichting DON nieuw baanbrekend onderzoek naar een genezing voor diabetes type 1 mede mogelijk.

fotocredits: Karen Kaper & Frederic Faure

kk4l3302-kleinDe avond werd gehost door DON ambassadeurs Tooske Ragas en Frits Sissing. Er werd stilgestaan bij de afgelopen 10 jaar DON en 10 jaar fundamenteel onderzoek maar vooral vooruit gekeken naar de toekomst. De avond werd spectaculair geopend met een dansshow van Buddy Vedder.

DON had zich ten doel gesteld om op de avond een aanzet te maken om een miljoen euro op te halen, om nieuw onderzoek mede mogelijk te maken. Een doel dat we ruimschoots hebben behaald door de enthousiaste inzet en gulle bijdrage van velen!

DON sieraad

Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan ontwierp Van Gelder Jewellery een prachtig sieraad, een zilveren ketting met het logo van stichting DON gezet met facet geslepen zirkonen. Zirkoon helpt voornemens en dromen om te zetten in realiteit. Het voornemen van stichting DON is dat door, krachten te bundelen, de genezing van diabetes type 1 realiteit wordt. Het sieraad was in een exclusieve oplage verkrijgbaar op de avond.

sieraad-jop-ubbens

Unieke belevingen onder de hamer

De veilingkavels, unieke belevingen, gingen onder de hamer van niemand minder dan Jop Ubbens. Veilingkavels die zijn aangeboden door onder andere Suitsupply, Rijksmuseum, Asilia Africa, Inter Scaldes, KLM, Wajer Yachts, Museum Voorlinden, Ronald de Boer, André Kuipers, Waldorf Astoria Amsterdam, Grand Hotel Huis ter Duin, Central Park by Ron Blaauw en Space Expo. Mede dankzij deze inbreng hebben wij het prachtige resultaat kunnen realiseren.

michiel-marijn

On stage

Gasten werden verrast met een spectaculair programma on stage. Optredens werden (belangeloos) verzorgd door DON ambassadeur René Froger samen met zijn zoon Danny, Johnny de Mol met zijn moeder Willeke Alberti, Marijn Brouwers, DON ambassadeur Michiel Borslap, Antje Monteiro, DJ Ro en Saxojoe. De avond werd door Kriss Kross Amsterdam afgesloten met een knallende after party.

danny-rene-willeke-en-johnny

De stap naar de patiënt

De volledige opbrengst van het lustrumgala van stichting DON gaat naar nieuw baanbrekend onderzoek dat stichting DON mede mogelijk maakt. Voor dit unieke onderzoek wordt de expertise van verschillende Nederlandse topinstituten samengebracht. Door deze bundeling van krachten kan naar alle waarschijnlijkheid binnen vijf jaar de stap naar de patiënt worden gemaakt. Lees hier meer over het onderzoek.

samen-sterk

Namens stichting DON, bedankt!