De ultrascherpe punt van de pennaald zorgt voor een vrijwel pijnloze injectie van insuline. De naald glijdt gemakkelijker in de huid waardoor er geen risico is op wondjes en een verminderde kans op huidirritatie. Voorbeelden van de vele voordelen die de Pic Solution, de dunste pennaald ter wereld, biedt.

De naald is drievoudig geslepen en door de ‘anti-coring’ behandeling wordt het oppervlak van de naald glad gemaakt. Daarbij wordt de ampuldop effectief doorboord, wat betekent dat er geen restdeeltjes van de dop in de insuline terecht komen. Na productie wordt de punt van de naald in een elektrochemisch bad gedoopt waardoor de overgebleven metalen deeltjes worden verwijderd. Dit zorgt voor een extra glad naaldoppervlak. In tegenstelling tot andere naalden heeft de pennaald een siliconen laagje over de hele naald. Hierdoor wordt de weerstand van de naald geminimaliseerd.

Voordelen in gebruik

De Pic Solution pennaalden bieden vele voordelen:

• Vrijwel pijnloze injectie;
  • Minder druk bij de injectie;
  • Kortere injectietijd;
  • Minder huidirritatie;
  • Vermindering insuline-terugloop;
  • Minder verstoppingen van de naald.

Door de grotere interne diameter is er een snelle doorstroming van de insuline, wat met name een voordeel is bij dikkere vormen van insuline.

Verschillende uitvoeringen

De pennaalden voldoen uiteraard aan de strengste normen en zijn geschikt voor de insulinepennen van Sanofi Aventis, Eli Lilly, Novo Nordisk en Owen Mumford. De naalden zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen en lengtes:

400057 PiC Solution 4mm 33G
400002 PiC Solution 5mm 31G
400003 PiC Solution 6mm 32G
400004 PiC Solution 8mm 32G
400005 PiC Solution 12mm 29G

Bestel de pennaalden hier >

Shop to Stop! DON Webshop is onderdeel van stichting DON. Op donwebshop.nl kan je online diabetesproducten bestellen. Elke bestelling in DON Webshop betekent een stap dichterbij genezing want een deel van de opbrengst gaat naar fundamenteel wetenschappelijk onderzoek.