Op 29 mei jl. was stichting DON te gast op Golfclub Toxandria in Noord-Brabant en organiseerde de stichting de negende editie van de DON Masters! Tijdens het jaarlijkse golftoernooi spelen genodigden in gesponsorde flights en BN’ers voor de genezing van diabetes type 1. Door middel van hun deelname, competities in de baan en een veiling steunen de deelnemers stichting DON en daarmee de strijd tegen deze ziekte. DON Masters 2018 heeft het overweldigende bedrag van €326.650 opgehaald. Een substantieel bedrag gaat direct naar wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van diabetes type 1.

Op deze zomerse dag met 30 graden vertrokken de 22 flights aan het begin van de middag naar de holes om met elkaar de competitie aan te gaan voor de teamprijs en de individuele prijs. De deelnemers gingen fanatiek van start en werden gedurende de middag in de baan voorzien van heerlijke hapjes en drankjes.

Overweldigend bedrag voor onderzoek
Op de baan werden extra golfballen gekocht om deel te nemen aan de hole-in-one en neary competitie. Deze competities, de verkochte flights en de veiling onder leiding van DON ambassadeur Frits Sissing, brachten het overweldigende bedrag op van €326.650. Tot grote vreugde van alle aanwezigen was dit de hoogste opbrengst ooit!

Diabetes type 1 genezen
Floor Dijkgraaf, directeur van stichting DON na afloop van het evenement: “We speelden vandaag voor alle mensen met diabetes type 1. Het doel van stichting DON is heel duidelijk: diabetes type 1 genezen. Met deze geweldige opbrengst zijn we weer een stapje dichterbij, dat maakt mij enorm trots. Wetenschappelijk onderzoek is essentieel voor genezing. De onderzoeksprojecten die DON steunt, worden uitgevoerd door toponderzoekers in gerenommeerde laboratoria wereldwijd. Ik ben dan ook blij te kunnen vertellen dat we komende maand nieuw innovatief onderzoek bekendmaken dat stichting DON gaat financieren. En dit allemaal dankzij de steun van onze trouwe donateurs, ambassadeurs, sponsoren en partners.”

Ambassadeurs
Naast onze golfende ambassadeurs Frits Sissing en Kenneth Perez, speelde ook vriend van DON Peter Paul Muller mee tijdens de DON Masters 2018.

Met dank aan
Stichting DON bedankt de deelnemers, sponsoren, partners, vrijwilligers en Golfclub Toxandria voor het mede mogelijk maken van deze succesvolle dag.

Hoofdsponsor

Vastned