Op maandag 4 juli vond de zevende editie van de DON Masters plaats op de Utrechtse Golfclub ‘De Pan’. Golfende BN’ers en genodigden in gesponsorde flights steunden met hun deelname aan de DON Masters stichting DON in de strijd tegen diabetes type 1. Zij brachten gezamenlijk het overweldigende bedrag van 200.000 euro bijeen voor stichting DON.

Met de gunshot om 12.30 uur startte de 23 flights om de competitie met elkaar aan te gaan voor de teamprijs en de individuele prijs. Onder perfecte weersomstandigheden werden de 18 holes van de prachtige baan van U.G.C. ‘De Pan’ gelopen.

Genezing van diabetes type 1

“Stichting DON bestaat dit jaar tien jaar, al een decennium strijden wij voor de genezing van diabetes type 1. Er zijn belangrijke stappen gezet. Onderzoekers, financieel gesteund door stichting DON, hebben niet alleen een vaccin ontwikkeld dat getest mag worden bij mensen, muizen met diabetes genezen, ook zijn ze er in geslaagd om insulineproducerende cellen te kweken. Maar we zijn er nog niet. Daarom zijn evenementen als de DON Masters zo belangrijk, want voor fundamenteel onderzoek is veel geld nodig.” aldus Maarten de Gruyter, voorzitter van stichting DON.

Ruim 200.000 euro voor onderzoek

Op hole 3 en 12 werden extra ballen gekocht om deel te nemen aan de hole-in-one en neary competitie. Hier werd afgeslagen voor een Jaguar van Kroymans en een Rolex aangeboden door Schaap en Citroen. De verkochte flights, hole-in-one, neary competitie en de veiling met DON ambassadeur Frits Sissing als veilingmeester, brachten gezamenlijk de ruim 200.000 euro op.

[Best_Wordpress_Gallery id=”7″ gal_title=”DON Masters 2016″]

Unieke gebeurtenis

Stichting DON is het bestuur en alle leden van de U.G.C. ‘De Pan’ zeer dankbaar voor het ter beschikking stellen van de baan. Mede doordat zij de baan kosteloos hebben aangeboden, gaat er een substantieel bedrag naar fundamenteel onderzoek. “U.G.C. ‘De Pan’ is bijzonder vereerd dat zij een bijdrage heeft kunnen leveren aan het succes van stichting DON, die beoogt een versnelling teweeg te brengen in het bestrijden van diabetes type 1.” aldus dhr. Schrijen, voorzitter van U.G.C. ‘De Pan’. De heer Schrijen is tevens winnaar van het toernooi. Een unieke gebeurtenis, nooit eerder won de voorzitter van de club waar de DON Masters te gast was. De teamprijs ging naar Kempen & Co.

Ambassadeurs

Onder de bekende Nederlanders die zich op de baan inzette voor het goede doel, bevonden zich naast de DON ambassadeurs Dominique van Hulst, Frits Sissing en Kenneth Perez, onder anderen Frank de Boer, Ronald de Boer, Peter Paul Muller, Wilbert Gieske, André Paus, Toine van Peperstraten en Marcel Maijer.

Met dank aan

Iedereen die als sponsor of deelnemer heeft meegespeeld, vrijwilligers, medewerkers van U.G.C. ‘De Pan’ of op welke manier dan ook bij de organisatie betrokken is, veel dank voor de prachtige en succesvolle dag!

Hoofdsponsor

Vastned

Sponsors Kempen & Co, Holland Real Estate Business Club, Kokelenberg & Ouwehand Vastgoed Adviseurs , NIBC, Appelhoven Vastgoedadviseurs, Koetshuis Flevorama, Keystone Vastgoed, Oranje-Nassau Energie, Cairn Real Estate, Quore Capital, Brouwershoff, Caransa Groep, Rentall, Fleetcompass, CBRE, NedReim en Sylvius Gin. Partners Nike Golf, Schaap en Citroen, Kroymans, Suitsupply, TomTom, LaDress, Verlinden Drink & Discover, Wen Suits You, DsignLoyalty en U.G.C. ‘De Pan’.