De DON Masters op de Koninklijke Haagsche Golf & Country Club heeft vandaag een substantieel bedrag opgeleverd voor stichting DON (Diabetes Onderzoek Nederland). Het golftoernooi met BN’ers en genodigden in gesponsorde flights bracht 208.000 euro op voor fundamenteel diabetesonderzoek.

Onder de bekende Nederlanders die zich op de baan inzetten voor het goede doel, bevonden zich onder anderen Beau van Erven Dorens, Frits Sissing, Peter Paul Muller, Kenneth Perez, Bryan Roy, Rick Engelkes, Ties Kruize, Ferry Maat, Arnold Bruggink en Ronald de Boer. Ronald de Boer, die al jaren met het toernooi meespeelt, was dit jaar extra gemotiveerd om zich in te zetten gezien onlangs diabetes type 1 bij zijn dochter is geconstateerd.

De verkochte flights, een hole-in-one en neary competitie waar deelnemers een BMW X4 en Rolex konden winnen en de veiling met DON-ambassadeur Frits Sissing als veilingmeester, brachten gezamenlijk de ruim 200.000 euro op. ‘Genezing daar gaan we voor. Er zijn belangrijke stappen gezet maar we zijn er nog niet. Daarom zijn evenementen als DON Masters zo belangrijk, want voor fundamenteel onderzoek is veel geld nodig. Graag dank ik dan ook alle deelnemers, sponsoren en vrijwilligers van de DON Masters voor hun steun in de strijd tegen diabetes.’ aldus Maarten de Gruyter, voorzitter van stichting DON.