Maandagmiddag 13 maart ontving stichting DON 20 gasten voor de eerste editie van DON at TEFAF. Een uniek evenement in het teken van kunst en onderzoek naar genezing van diabetes type 1.

De TEFAF middag

De voorzitter van TEFAF, de heer van Roijen, heette de gasten welkom. Na een warm ontvangst bracht het gezelschap een bezoek aan Van Gelder Jewellery en Vanderven Oriental Art. Hier vertelden Noëlle Viguurs – van Gelder (bestuurslid stichting DON) en Floris van der Ven enthousiast over de historie van de TEFAF en hun passie voor kunst.

Nadat de gasten een ronde over de beurs konden lopen, werd het bezoek aan de beurs afgesloten met een borrel (aangeboden door Maison van den Boer) in de Private Lounge. De perfecte mogelijkheid om op een informele manier kennis te maken met stichting DON en de aanwezige onderzoekers: prof. dr. Eelco de Koning en dr. Aart van Apeldoorn.

De château avond

In Château Neercanne stond er, in de prachtige wijnkelders van het Château, een aperitief klaar. In gezelschap van de heer Bovens, de Gouveneur van Limburg en de heer van Roijen schoven de gasten aan de mooi gedekte tafel voor het diner.

Gedurende het diner vertelden prof. dr. Eelco de Koning en dr. Aart van Apeldoorn over de ontwikkelingen op het gebied van diabetesonderzoek. Het nieuwe onderzoeksproject dat stichting DON gaat steunen, RegMed XB, werd nader toegelicht.

Het slotwoord van de avond was aan de Gouveneur. De heer Bovens vertegenwoordigde de gemeente Limburg. Hij benadrukte het belang van goed onderzoek en de uniekheid van het project RegMed XB. Limburg is één van de provincies die instapt. Lees hier meer over RegMed XB.

We kijken terug op een zeer succesvolle dag en eerste editie van DON at TEFAF.

Veel dank aan TEFAF Maastricht, Van Gelder Jewellery, Vanderven Oriental Art, Maison van den Boer, Château Neercanne, de aanwezigen gasten en nieuwe donateurs van stichting DON.