December is traditiegetrouw de maand van de kerstpakketten en de relatiegeschenken. Heeft u er weleens aan gedacht om de waarde van het kerstpakket of relatiegeschenk te doneren aan een goed doel?

365 dagen per jaar bloedsuiker controleren, insuline spuiten of een insulinepompje dragen; dit is de werkelijkheid voor mensen met de auto-immuun ziekte diabetes type 1, die daarnaast kan leiden tot hartaandoeningen, blindheid en schade aan hersenen, nieren en zenuwstelsel.

Door te investeren in fundamenteel wetenschappelijk onderzoek hoopt stichting DON dat diabetes type 1 op een dag tot het verleden behoort. De onderzoeksprojecten die DON steunt, worden uitgevoerd door toponderzoekers in gerenommeerde laboratoria wereldwijd. Momenteel financiert DON maar liefst vijf onderzoeksprojecten. In tegenstelling tot andere organisaties gaat DON, als belangrijk onderdeel van de strategie, langdurige verbintenissen aan zodat onderzoekers voldoende tijd hebben om hun hypothesen fundamenteel te toetsen.

Uw goede daad maakt het verschil in de genezing van diabetes type 1.

Kerst in hogere sferen?

Kies voor een DONatie: doneer nu of mail Madelien Hoes via madelien@stichtingdon.nl